बासु
श्रेष्ठ
उडब्रिज,
भर्जिनीया
झण्डै
सत्तरी वर्षदेखि नेपालीहरुले देख्दै आएको सपना बल्ल यहि असोज ३ गते आएर पुरा भयो ।
राष्ट्र्को अमूल्य समय आठवर्ष र अरबौँ
रुपैँया खर्चिएर निर्माण गरिएको सँविधान सभाबाट यो ऐतिहासिक सँविधान पारित भयो ।
यो सँविधान सभाको निर्माण र सँविधान लेखनको प्रक्रियाका पछाडि थुप्रै ऐतिहासिक
घटनाक्रमहरुको भूमिका रहेका छन् । २००७, २०१७, २०३६, २०४६ र २०६३ का घटनाहरुलाई मूलरुपमा लिईएपनि
तिनको विस्तृत वर्णनमा एउटा सिँगो कृति नै तयार हुनसक्छ । जे होस्, माथिका घटनाहरुमा थुप्रै रगतको खोलो
बगेपछि यो सपना साकार भएको छ । त्यसकारण यसको महत्वलाई कम आँकलन गर्न सकिन्न ।
तर
यसरी बनेको सँविधान जारी हुन नपाउँदै मुलुक नचिताएको (?) भुमरीमा पर्नगयो । तराई मधेशको मुद्धा
र थरुहटको मुद्धामा एकचालिस जनाको ज्यान जानु भनेको चानचुने विषय होईन । तर,
सँविधान निर्माण
गर्न अहम् भूमिका खेल्नेहरुकोलागी यि ज्यानहरु आँपमा गनिए र जसोतसो सँविधान जारी
गरियो ।
सँविधान
एक परिवर्तनशील अभिलेख हो जुन मुलुकको समय र अवस्था हेरेर परिवर्तित भईरहन्छ । यो
शिलालेखमा लेखिएको अभिलेख होईन । त्यसैले त सँसारको सबैभन्दा सानो सँविधान मानिने
अमेरिकाको सँविधान हालसम्म २७ पटक सँशोधन गरिएको छ । त्यसैगरी सँसारको सबैभन्दा
प्रजातान्त्रिक र सबैभन्दा ठुलो सँविधान भएको हाम्रै छिमेकी मुलुक भारतको सँविधान
९९ पटक सँशोधन भएर १०० औं पटककोलागी पर्खिएर बसेको छ । त्यसकारण, सँविधानमा आफ्नो आवाज परेन भन्नेहरुले
यो बुझिदिएको भए ति ‘आँप’
झर्ने थिएनन्
होला ।
तर
सत्य के पनि हो भने यो सँविधानको सहायताले विकास यात्रामा टक्क अडिएको नेपालले
कमसेकम गति त पाउने छ भन्ने समग्र नेपालीको भनाई रहेको छ र त सबैले स्वागतपनि गरे
। तर दुर्भाग्यवश साथसाथै यसले विरोधकोपनि सामना गर्नुपर्याे । सँविधानको स्वागत
गरिनु, विरोध
गरिनु, सँशोधन
गरिनु, पुनर्लेखन
गरिनु यि सब एक सार्वभौम राष्ट्र्को आन्तरिक मुद्धा हुन् । तर, सँसारको सबैभन्दा ठुलो प्रजातान्त्रिक
ठानिएको हाम्रो छिमेकी मुलुकले हामी छिमेकीमा आएको विकासशील र युगान्तकारी
परिवर्तनलाई सहर्ष स्विकार्न सकेन र अघोषित नाकाबन्दी शुरु गर्यो । छिमेकीप्रति
कति असहिष्णु रहेछ भन्ने कुरा विदेश सचिवको आगमनले नै उदाँग पारेको थियो । तर जब
उनको हस्तक्षेपकारी भ्रमण असफल भयो अनि उ अर्कै रुपबाट प्रस्तुत भयो । जसको कारण
आज दुईहप्ताभन्दा बढि नेपालले आर्थिक सँकट भोगिरहेको छ ।
यहि
भारत हो जसले २०४६ मा राजतन्त्रको पकडबाट प्रजातन्त्र फुत्काउन यिनै नेताहरुलाई हो
मदत गरेको । आज तिनै नेताहरुलाई असहयोग गरेर अर्कै मुद्धा बोक्नुमा भारतको नियत
बुझिनसक्नुको विषय भएको छ ।
बुझिनसक्नुको
अर्थ उसको दोहोरो चरित्रको कुरा गर्न खोजिएको हो । समय समयमा उसले देखाउँदै आएको
चरित्रबाट के स्पष्ट छ भने उ नेपाललाई विकसित र स्वतन्त्र राष्ट्र्को रुपमा हेर्न
कदापी चाहँदैन । उ नेपाल सदा उसको छत्रछायाँमा बसेर उसको औँला समातेर उसले भनेको
खुरुखुरु मानेर बसोस् । उ नेपाललाई कज्याएर विश्वमा ठालुपना प्रदर्शन गर्न चाहन्छ
। दक्षिण एशियामा नेपालमात्र होईन, अन्य सबै देशहरुप्रतिपनि यस्तै व्यवहार गर्ने
गर्दछ । त्यसैले बेलाबेलामा नेपालले कोल्टे फेर्न चाह्यो भने उ लठ्ठि उज्याई हाल्छ
र आफ्नो नियन्त्रणमा पारीहाल्छ । यसरी उसको वशमा पर्नु हाम्रो राष्ट्र् प्रमुख तथा
हाम्रोपनि दोष रहेको छ ।
भारत
हाम्रो छिमेकी मुलुक हो । छिमेकीबिना बाँच्न सकिन्न । यो यथार्थ हो । तर किचलो
गरिरहने छिमेकीकोसाथले बाँच्न दुरुह हुन्छ
। योपनि तीतो यथार्थ हो । छिमेकी भएर बाँच्न एकापसमा समभाव, सत्कार, सद्भाव र सहकार्य हुनु जरुरी छ । तर
भारत यो पक्षमा छैन । उसलाई हामी मानौँ छिमेकी होईन भुत हौँ जो उसलाई हरहमेशा
तर्साई रहन्छौँ र उ मनमनै तर्सिईरहन्छ मनको बाघले उसलाई खाईरहन्छ । तर त्यो तर्साई
लुकाउन उल्टै हामीतिर ठुलो स्वरले चिच्याएर हुन्छ या धम्क्याएर हुन्छ थिचोमिचो
गर्न उद्धत भईरहेको हुन्छ । र फेरी उसलाई बेला बेलामा चाकरी गरेर फकाउनपनि आउँछ ।
र हामी यहि चाकरीको चिल्लो र गुलियोमा अड्किने गर्छाैँ र उसको बाह्य सदाशयी रुपको
मोहजालमा पर्छौं । अनि उसका विगतका रडाकोहरु सजिलै माफ गरिदिन्छौँ । हाम्रो कमजोरी
र किलकिलो यहि हो ।
२००७
सालको प्रजातन्त्रको आगमन लगायत २०४६ को आन्दोलन र २०६३ को आन्दोलनमा प्रत्यक्ष
भूमिका खेलेको भएर भारतको दृष्टि नेपालप्रति सदा हेपाहा रह्यो । २००७ सालपछि
नेपालका प्रशासनिक कार्य लगायतका थुप्रै क्रियाकलापहरुमा भारतीयहरुको
उपस्थितिमात्र होईन कि नेपालको सुरक्षा परिषदको बैठक दिल्लीमा हुनु समेतले
पदकोलागी हाम्रो निरिहपना र भारतले गरेको नियन्त्रण जगजाहेर छ ।
२०४६
मा भारतले नेपालमा नाकाबन्दि गरेको तत्कालिन राजसँस्थाको विरुद्ध थियो या नेपालको
विरुद्ध थियो त्यो हामीले कहिल्यै बुझ्ने प्रयास गरेनौँ । केहि भारतीय नेताहरुको
खुला आगमन र नेपालको आगनमा तत्कालिन राजतन्त्रको बिरुद्ध आवाज र नारा घन्काएर
देशमा खुल्ला रुपले विदेशीको हस्तक्षेप निम्त्याएर राजतन्त्र त समाप्त गर्यौ । तर
राजतन्त्रका विरोधी हामीले यहि चोट आफुलाईपनि आईलाग्न सक्छ भनेर हेक्का राखेनौँ ।
साझा दुश्मन ठहरिएको त्यो सँस्थालाई कमजोर बनाएपछि हाम्रालागी भारत प्रभु भयो ।
त्यसैले नारायणहिटी दरबार गएपनि त्यसको सट्टा दिल्ली दरबार खडा भयो । यो
हाम्रोलागी लाजमर्दो थियो । स्वतन्त्र र सार्वभौम नेपालका सत्ता सँचालकहरु
विदेशीको दिशा निर्देशमा चल्ने भए । अप्रत्यक्ष भन्दापनि प्रत्यक्ष हालीमुहाली
नेपालको राज्यसत्तामा देखियो । यसले नेपाली जनता आफ्नो नूर गिरेको अनुभव गर्दैथिए
। तर हाम्रा नेताहरुको सँप्रभुता भने उताका प्रभुमा निहित थियो ।
तर
अहिले आएर सँविधानको विषयमा हाम्रा नेताहरुको त्यो भ्रम र मोह भँग भएको हुनुपर्छ
भन्ने अनुमान गर्न सकिन्छ । राष्ट्रकोलागी झिनो रुपमा भएपनि बोलिदिने राजसँस्थाको
त्यस अवसानपछि निराशामा डुबेका नेपालीहरुमा अहिले नेताहरुको बोलिले खुशी र
आत्मसम्मानको केहि रगत सँचार भएको अनुभव गर्न सकिन्छ । र यो खुशी सदाकोलागी रहोस्
भन्नेपनि नेपाली चाहन्छ । त्यसकारण यो एक वेकअप कल हो । यसलाई नेताहरुले स्नूज
नगरुन् । अब पन्छाउन नसकिने र अपरिहार्य भारतसँगको सम्बन्धलाई सामान्यीकरण गरेर
आफ्नो भान्छा र बेडरुमबाट टाढै राखुन् । उसलाई उचित दूरीमा राखेर नेपालकोलागी
चाहिने अत्यावश्यक वस्तुहरुको आपूर्तिकोलागी दीर्घकालिन योजना तथा उपायहरु खोजौँ र
अवलम्बन गरौँ । चीनलाई भारतले धक्का दिएपछिमात्र सम्झने हाम्रो बानी त्यागौँ ।
हामी नेपालीको स्मरणशक्ति कमजोर छ । चाँडै बिर्सन्छौँ । तर अब कहिल्यै नबिर्सने
गरी बाटो, योजना
बनाउने र कार्यान्वयन गरौँ । सँविधानबाट उछिट्टिएका मधेशवादीहरुलाई छिटो भन्दा
छिटो सँविधानमा समेटौँ । अब अलार्म स्नूज नगरौँ |
No comments:
Post a Comment